fyra stadiga ben





Kapaciteten hos ett stort företag, hjärtat och själen hos ett litet.

Vi är det lilla familjeföretaget som gör de stora eventen. Vi arbetar med allt från stora galor för hundratals deltagare till publika event som The Color Run med 10000 löpare.

 

Stålmarck Live startades 2009 av Tomas Stålmarck och idag består företaget av sex anställda. Vi är en nätverksbaserad byrå och tar in ytterligare partners och personal vid behov, vilket gör vår verksamhet både prisvärd och flexibel. I vårt nätverk finns projektledare, produktionsledare, producenter, turnéledare, värdar och värdinnor, tekniker, chaufförer mfl. 
 





Vi erbjuder strategisk och taktisk projektledning för alla typer av event marketing och sponsring. Bland våra kunder återfinns Regi, The Color Run, Synsam, Aller media, Intersport, ATG mfl. Vi arbetar med alla delar av eventprocessen; från behovsanalys, idé och genomförande till den så viktiga uppföljningen. Dessutom kan vi marknadsföring, kommunikation och rättighetsval på våra fem fingrar och kan ge exakt det stöd som behövs inför ett event – oavsett var i processen eller verksamheten man befinner sig.

Vi arbetar främst i fyra olika områden inom eventbranschen, konferenser, galor, sponsorsaktiveringar och publika event.

konferenser

Att identifiera ett syfte och ett budskap som man vill föra ut brukar vara rätt så enkelt i en organisation. Utmaningen startar när man ska planera hur och i vilket sammanhang man bäst når ut med budskapet. Vilka vill man ska komma på mötet, och hur får man dem att prioritera eventet? Hur lyckas man med att förmedla sitt budskap, samtidigt som eventet ska kännas relevant och intressant för gästerna? Hur får man kunder, gäster och intressenter att känna sig speciella? Har man svaret och den praktiska lösningen på dessa frågor lägger man grunden till ett framgångsriket möte och event. 

Vår uppgift är att tillsammans med våra kunder göra fantastiska event för gästerna att uppleva.  Vi har varit inblandade i framgångsrika möten och konferenser för bl. a Aller Media, Sandvik och Synsam.

 

galor

Hur tar man fram rätt koncept, idé och innehåll som passar både målgruppen och syftet med eventet? Det är såklart viktigt att rätt budskap förmedlas till gästerna och att de minns det efteråt. Samtidigt som att alla gäster ska bjudas på en trevlig upplevelse. En lämplig lokal, en väl utformad inbjudan och en genomarbetad gästlista är viktiga grunder för ett bra resultat.

Vi har många års erfarenhet och tusentals projekttimmar i ryggen, bl. a med projekten Svenska Idrottsgalan, Guldbaggegalan, Jubileum Lantmännen, Gyllene Hjulet, Hästgalan och Årets Byrå.

 

sponsoraktiveringar

Att hitta den perfekta rättigheten att sponsra kan vara svårt. Här behöver man lägga mycket tid och kraft på research, dels på vilka rättigheter som är passande, men framför allt på hur sponsringen kan gynna det egna varumärket. Efter det behöver man ta fram idéer och en plan för hur man på bästa sätt drar nytta av sin sponsring. Viktigt att tänka på är att det krävs resurser i form av tid, pengar och kreativitet för att aktivera ett sponsorskap på ett bra sätt. Ett väl genomtänkt sponsorskap med en genomarbetad och ambitiös aktivering är nyckeln till en kampanj med bra utdelning. En felsatsning kan däremot bli en dyr affär.

Här kan Stålmarck Live ta fram aktiveringsstrategier, idéer och förslag samt ansvara för det praktiska genomförandet. Vi har aktiverat sponsorskap i samband med bl. a Intersport, Di Luca/Di Luca, Stockholm Maraton och RIX FM Festival.
    

publika event

Vad får och kan man göra som företag? Vilket ansvar har man som avsänare av ett publikt event? Hur hanterar man ett polistillstånd? Vad finns det för möjligheter att synas genom kommun och dylikt? Hur planerar och genomför man? Alla dessa frågor kan vi självklart svaret på då vi arrangerat mänger av stora publika event genom åren. På vår meritlista står bland annat The Color Run som är nominerat i Gyllene Hjulet 2016.